Перейти до основного вмісту

6 клас

Підручник (автор Щупак)

Перші люди

Кам'яний вік на території України



Мезоліт та неоліт



Трипільська культура




РОзділ 2.
Давній Єгипет

Індія та Китай


      Історія Давньої Греції
Історія Греції за 18 хвилин



Мінойська та Ахейська палацові цивілізації
Урок 1-2






Урок 3-4


Інтерактивна карта Давня Греція

Скіфи на території України





Античні міста держави у Північному Причорномор'ї та Криму


ГРЕКО-ПЕРСЬКІ ВІЙНИ


Кращі 3-D відео-реконструкції древніх міст світу

\
КАРАНТИН ЗАВДАННЯ
5 порад щодо виконання тестів.

1.Перш ніж виконувати тести, переконайтесь, що добре засвоїли матеріал.
2. Засвоїли- це : уважно прочитали, вивчили дати, розумієте поняття, впізнаєте історичних діячів, розумієте прочинно-наслідкові зв'язки.
3. На виконання тесту у вас буде визначений час і одна спроба.
4. Не поспішайте з відповідями, їх не можна виправити.
5. Якщо ви не задоволені результатом, опрацюйте матеріал ще раз, складіть тести чи кросворд з цієї теми і надішліть мені на електронну пошту.

13.03
 Тема1-2.Утворення імперії Александра Великого. Сармати на території України.
20.03

3.Епоха еллінізму 

Читаємо праграфи 40-42 (підручник)
або параграфи 33-35 і с. 86-87(онлайн)
переглядаємо відео, 






тренувальна вправа


4. Урок узагальнення

повторіть с.130-161,
27.03
5. Природні умови Італії та виникнення міста Риму. 
6.Римська республіка 5-середини 1 ст. до н.е.
параграф 44-45, пит. 1-4, с.170, вивчити дати, поняття
підручник онлайн 

Природні умови Італії та виникнення міста Рима


Природні умови виникнення 

цивілізацій Давньої Греції та Риму 

Давнє населення Італії

Давній Рим - столиця світу, Вічне місто

Римська республіка у V-I ст. до н.е. Військова експансія Риму


 31.03 (6-А, 6-В)
01.04 (6-Б)
7. Воєнна експансія Риму 
§ 46, пит. 1-4,с.173, 
8. Диктатура Юлія Цезаря
§47, пит. 1-5, с.179,пояснити крилаті вислови (походження і в якому значенні вживаються) : "Гуси Рим врятували", "Горе переможеним","Розподіляй і володарюй","Піррова перемога", "Ганнібал біля воріт", "Жереб кинуто", "Перейти Рубікон", "Прийшов, побачив, переміг", "І ти, Брут!" сфотографувати зошит (перевірте якість!), надіслати мені
Для кращого засвоєння матеріалу переглядайте відео
підручник онлайн :

Заснування Риму Римська республіка Пунічні війни



Римська республіка в V–І ст.: 

соціальний устрій та організація 

влади. Військова експансія Риму


Боротьба Риму за панування у Середземномор'ї

Завоевание Италии Древним Римом (рус.) 

Пунические войны (рус.) 

Завоевание Римом Средиземноморья (рус.)


Диктатура Цезаря

3 д реконструкції міст

ПУНІЧНІ ВІЙНИ
07.04 (6-А, 6-В)
08.04.(6-Б)
9.Утворення Римської імперії. Октавіан Август.
параграф 48, пит.1-4(усно), с.183
 переглядайте відео


Октавіан Август.

Римська імперія доби принципату. Октавіан Август 


Октавиан Август


Утворення Римської імперії. Октавіан Август. 6 клас


Рождение Римской империи. Октавиан Август и его эпоха. (рус.) 



10.Римське право.Пантеон римських богів
параграф 49, 50(п.1), вивчити імена богів і покровителем чого були

Римська община. Життя й побут громадян Давнього Риму




ПРЕЗЕНТАЦІЯ 
https://naurok.com.ua/prezentaciya-panteon-rimskih-bogiv-160269.html

перевірте себе (без оцінки)


11-12. Культура Давнього Риму
перевіряємо минулу тему (15 хв.)
тести доступні до 30 квітня
https://www.classtime.com/code/4Z6JGJ
параграф 50, пит.1-3(усно), с. 189
заповнити таблицю "Култура давнього Риму"
ГАЛУЗЬ                      ДОСЯГНЕННЯ
НАУКА
ЛІТЕРАТУРА
АРХІТЕКТУРА
СКУЛЬПТУРА
ЖИВОПИС
підручник-онлайн № 1
стор. 199-204
підручник онлайн №2




Римська община. Життя й побут громадян Давнього Риму



Римська сім'я та виховання дітей в Давньому Римі

Культура Римської республіки 


Культура Римської імперії 


Наука в Стародавньому Римі 



Література Давнього Риму 


Архітектура і будівництво в Давньому Римі


Скульптура в Давньому Римі

перевірте себе


21.04 (6-А, В)
22.04 (6-Б)
перевіряємо тему "Культура Давнього Риму"
www.classtime.com/code/YGVJVP
13.Виникнення і поширення християнства.
параграф 51, пит. 1-6 (усно), с.193

14.Кризові явища в Римській імперії
параграф 52, пит. 1-4(усно), с.198
виписати і вивчити дати, поняття, історичних діячів





Династія Флавіїв (69—96 рр. н. е.) та династія Антонінів (96—192 рр. н. е.)
Правлячі династії Римської імперії
Династія
Імператор
Роки правління
Події
Юліїв-Клавдіїв
Тиберій
14—37 рр. н. е.
Придушив повстання в Північній Африці, Фракії, Галії. Перестав скликати Народні збори. Стратив десятки видатних людей. У 27 р. н. е. Тиберій залишив Рим і оселився на о. Капрі.Римляни, що недолюблювали володаря, кричали: «Тиберія у Тибр!». 
Гай Цезар
(Калігула)
прізвисько перекладається як «чобіток»
37—41 рр. н. е.
1400 днів
Розправлявся зі знаттю (наказував складати заповіти на свою користь, а потім людей страчували); організував криваві оргії, загравав із плебсом. Вважав себе богом Юпітером,У 39—40 рр. він розробив плани остаточного підкорення  Галлії, Германії та Британії. Був убитий преторіанцями
Клавдій
41—54 рр. н. е.
Зміцнив систему влади та управління, допустив до сенату провінціалів, покращив фінансове становище імперії та вільновідпущеників.Клавдія отруїли дружина Агриппіна та її син Нерон. 
Нерон  «імператор-поет». Його ім’я сабінською мовою означає «хоробрий, сильний»
54—68 рр. н. е.
Приєднав Понтійське царство. Правив жорстоко, убив багато людей, звинуватив християн у великій пожежі в Римі. Був убитий під час повстання проти нього помираючи, Нерон вигукнув: «Який величний актор гине!»
Боротьба за владу
Гальба
68—69 рр. н. е.
Боротьба за владу, за 18 місяців змінилося три імператори. Масові вбивства, громадянська війна. Припинилася після проголошення імператором воєначальника сирійських легіонів Веспасіана
Оттон
69 рр. н. е.
Вітеллій
69 рр. н. е.
Флавіїв
Веспасіан
69—79 рр. н. е.
Придушив повстання в Іудеї. Посилив владу імператора, почав активне будівництво (Колізей), упорядкував систему управління та фінансів                   Брав участь у вторгненні в Британію, керував провінцією Африка, підкорив Іудею Він, запровадивши податок на користування громадськими туалетами, сказав: «Гроші не пахнуть».
Тит  називали «Любов’ю і відрадою роду людського»
79—81 рр. н. е.
Був співправителем батька (Веспасіана), подовжував його справи, опікувався плебсом («Друзі, я втратив день!»)Саме на час його правління випало виверження вулкана Везувій, що знищило міста Помпеї і Геркуланум.  В імперії з’явилися нові дороги. У 80 р. було закінчено будівництво унікальної споруди — амфітеатру Флавіїв (Колізею)
Доміціан
81—96 рр. н. е.
За нього римська армія досягла Каспійського моря. Вважав себе богом. Встановив необмежену монархіюю, переслідував не згодних із ним сенаторів, убив двоюрідних братів, вигнав з Італії всіх філософів. 
Антоніїв*
Марк Кокцей Нерва 
96—98 рр. н. е.
Припинив терор, зменшив податки, роздавав землю бідним, запровадив систему престонаслідування
 Марку Ульпію Траян
98—117 рр. н. е.
За нього імперія досягла найбільших розмірів, поновив діяльність Народних зборів та магістратів. Отримав титул «найкращий принцепс», опікувався розвитком торгівлі, шляхів, гаваней. Колона Траяна Протягом 101 —107 рр. після тривалих війн Траян приєднав Дакію (територія Румунії). У 106 р. він підкорив Аравію. У 114—117 рр. приєднав Вірменію та Дворіччя.
* Назва династії умовна, оскільки тільки двоє останніх імператорів були родичами.
Династія
Імператор
Роки правління
Події
Антоніїв
Публій Емілій Адріан  
117—138 рр.
н. е.
Перейшов від завоювань до оборони імперії. Завершив війну з парфянами та в БританіїВал Адріана становив 128 км це система оборони на кордонах. Ввів високу оплату за державну службу, було створено державну пошту
Антоній
Пій
138—161 рр.
н. е.
Отримав звання «Пій» — благочестивий. Найспокійніший період життя імперії. Вбивство раба вважалося злочином. Економіка досягла високого рівня розвитку
Марк Аврелій
161—180 рр.
н. е.
Правив разом із Луцієм Вером (161 — 169 рр. н. е.). Визначний філософ, високоосвічена людина. Постійно мав вести війни Йому вдалося придушити повстання у Вірменії, Дворіччі, Дакії..Спрямовав свої дії на захист від вторгнення германців і сарматів (Маркоманські війни 166—180 рр.) Помер від чуми
Коммод Люцій
180—192 рр.
н. е.
Відзначився жорстокістю. Виступав як гладіатор на арені. Уклав союз із германцями. Убитий заколотниками

Так скінчилось правління династії Антонінів, який називали «золотим віком» імперії. Із завершенням принципату Римська імперія починає слабшати.
Кризові явища в Римській імперії
  1. • Нестача грошей (фінансова криза).
  2. • Використання праці рабів стає невигідним.
  3. • Втрата контролю над прикордонними територіями.
  4. • Занепад торгівлі.
  5. • Політична криза.
  6. • Ослаблення армії.
  7. • Поява орендарів-колонів та «рабів із хатинами».
  8. • Криза системи управління державою.
  9. • Повстання селян та рабів.
  10. • Збіднення населення.
  11. • Епідемії та хвороби.
  12. • Вторгнення варварів.
  13. • Залежність влади імператорів від армії.
  14. • Прагнення провінцій до самостійності.
  15. • Збільшення податків та поборів із населення.
Колон — орендар невеликої земельної ділянки у великого землевласника, колишній раб мав сплачувати власникові орендну плату за користування ділянкою та віддавати певну частку від урожаю.
Давні греки та римляни називали всіх іноземців, що не володіли грецькою та латинською мовами, варварами - від не зрозумілого для їхнього вуха нагромадження проривних та дрижачих звуків.
Готи - загальна назва одного з германських союзів племен першої половини І тис. н. е. Вихідці зі Скандинавії, готи на початку н. е. переселилися до Прибалтики, а на рубежі 2-3 ст. - у Східну Європу.
«Солдатські» та «сенатські» імператори
Імператорів, яких обирав сенат, називали «сенатськими». Імператорів, яких поставили до влади легіонери, називали «солдатськими». У III ст. н. е. змінилося понад 40 імператорів, більшість з яких були вбиті.
Роки
Подія
193—197 рр.
Війна за імператорську владу (лише в 193 р. правило п’ять імператорів).
193—211 рр.
Септимій Север — проголошений дунайською армією, лівієць за походженням, жорстоко переслідував римську знать, позбавив влади сенат, укріпив кордони імперії та поповнював казну.
211—217 рр.
Каракалла — став імператором після смерті батька та вбивства рідного брата, переслідував знать, у побуті нагадував варвара, поклонявся єгипетським богам. Надав громадянство всім вільним чоловікам імперії. Був убитий начальником своєї охорони Макріном, який і став наступним імператором.
222—235 рр.
Александр Север — вів багато війн на кордонах, був убитий легіонерами.
235—284 рр.
Низка «солдатських» і мператорів, занепад імперії.


Династия Юлиев-Клавдиев в Риме: Тиберий, Калигула, Клавдий, Нерон (рус.) 



Траян - лучший из императоров (рус.) История древнего мира

Адриан. "Хороший" император. (рус.) Исторические личности

Марк Аврелий. Император-философ. (рус.)

Кризис Римской империи. Солдатские императоры. (рус.)



Поздняя Римская империя. Диоклетиан и Константин. (рус.) 

підручник онлайн

28.04 (6-А,В)
29.04 (6-Б)
15. Падіння Західної Римської імперії
параграф 53, пит.1-4(усно), с.204,пит.5(хронологічна шкала) і завд."Мислю творчо"-ПИСЬМОВО

Начало Великого Переселения Народов (рус.) 

Падение Западной Римской империи (рус.)



16. Узагальнення за темою "Давній Рим"
Повторяємо тему(тренувальні вправи)







 05.05

17. Як починалася історія слов'ян

параграф 54, вивчити дати, поняття

18.Склавини і анти на території України

параграф 55,пит. 1-2(мислю творчо),с.211-ПИСЬМОВО

Велике переселення народів.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Онлайн-олімпіада (весна)

Всі учні 6, 7, 10 класів , які раніше брали участь в онлайн-олімпіаді на сайті "На урок", зареєстровані на весняну сесію. Виконувати можна з 27 квітня до 21 травня, в зручний  для вас час.  Код кожного класу повідомлю класним керівникам 27 квітня.  Бажаю всім успіху! Інструкція учню Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду або конкурс.(якщо вперше) Виконати завдання у відведений для цього час Якщо вже користуєтеся сайтом naurok.ua: Відкрийте посилання https://naurok.ua/class Введіть код: 

До уваги всіх учнів!

У домашніх завданнях на сайті НОВІ ЗНАННЯ, з'явилася нова функція. Натискаючи на червоний хрестик,  ви отримуєте доступ до матеріалів теми що вивчається.